Laatste week EILC! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Tamara Palm - WaarBenJij.nu Laatste week EILC! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Tamara Palm - WaarBenJij.nu

Laatste week EILC!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

02 Maart 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Maandag 10 februari

Zoals elke doordeweekse ochtend in de afgelopen weken, weer lekker Roemeense les! Na een korte lunch in het centrum weer terug naar het lokaal, voor een presentatie over de geschiedenis van Roemenie. Heel interessant en de beste man sprak heel duidelijk engels, maar toch lukte het me niet om te luisteren, want ik was zo moe en het was ontzettend warm in de ruimte..

Dinsdag 11 februari

Deze ochtend een uurtje eerder beginnen met de Roemeense les (8 uur....!) en door tot half 2 in plaats van 1 uur.. Lekker pittig, maar het heet ook niet voor niets Intensive Language Course natuurlijk! Weer even lunchen en in de middag als activiteiten, het schilderen van religieuze figuren op glas. Klinkt een beetje gekkig, maar was best leuk! En we zijn allemaal best creatief :)

Woensdag 12 februari

Deze dag was ECHT Intensive Language Course, want we hadden vanaf 9 uur tot en met half 5 les! Maar we hebben wel nog heel veel kunnen leren en oefenen in deze tijd, dus sowieso een nuttige dag! En 's avonds lekker lui en moe niksen. En natuurlijk alvast wat stof herhalen, voor het examen van vrijdag!

Donderdag 13 februari

Ook deze dag stond helemaal in het teken van de Roemeense cursus. In de ochtend, zoals gewoonlijk, de les en in de middag en avond gedeeltelijk samen en gedeeltelijk alleen hard leren en alle stof nog flink doornemen. Tussendoor nog even een paar keer eten en dan toch maar slapen...

Vrijdag 14 februari

D-day!!! En valentijnsdag natuurlijk! Tijd om het examen te maken. Eerst anderhalf uur de tijd voor schriftelijk. Daarna wachten tot iedereen klaar was en vervolgens in groepjes van 3 het mondelinge deel. En toen was het tijd om te wachten..... Eerst maar weer even langs de computer shop, of mijn computer nou eindelijk al gemaakt is, maar helaas. Vervolgens maar een nieuwe sd kaart gekocht voor mijn camera, want hij was vol, maar zonder computer geen backup. En daarna lekker een drankje met een aantal om daarna met bijna iedereen van de EILC groep te lunchen! In de middag was de afsluitende ceremonie, waarin we onze diploma's kregen en nog wat knutselwerkjes ontvingen, die we hadden gemaakt. En 's avonds natuurlijk feest!!! Want iedereen had het gehaald en het was tijd om de afgelopen maand te vieren! Natuurlijk een super geslaagd feestje! :)

Zaterdag 15 februari

Lekker lui gedaan, na het feest van gisteravond en in de avond een crepes en irish coffee feestje :) Waarna we een film keken met zn allen. Monster's university, hihi

Zondag 16 februari

Vroeg op, want ik ging hardlopen met Kuba! Of nouja, hij liep hard, ik wandelde er buiten adem achteraan, hahaha. Maar wel trots op mezelf dat ik ben gegaan en de hele afstand heb overleefd! Daarna lekker in het zonnetje bij de balkondeur ontbeten met Michael en in de middag rondgelopen in de Botanische tuin met Kuba en Gia-Danh :) En 's avonds maar weer een film gekeken, deze keer verschrikkelijke ikke :D

Op naar een vakantie weekje en het begin van het semester!

La revedere lieve mensen! xxx

• 02 Maart 2014 - 21:23

Dave Palm:

Hoi Tamara, weer een levendig en gezellig verslag joh. Ben benieuwd hoe dat studie-semester gaat lopen en dan bedoel ik of je wel tijd hebt om te studeren:):):) met al die feestjes . . . .
    Liefs en een Dikke Knuffel PapaXxxooO

• 02 Maart 2014 - 21:23

Jennifer:

Leuk leuk leuk! X

• 02 Maart 2014 - 21:46

Ada Smit:

Hoi Tamara, gefeliciteerd met je diploma. Die heb je alvast in de pocket !!!! Succes met je studie en je krijgt ook de hartelijke groeten van Opa Smit. En van ons natuurlijk xxx

• 03 Maart 2014 - 12:21

Ivonne:

Hoi nichtje. Ben blij voor je dat je van die taalcursus af bent.:) Best intensief dus. En dat terwijl je zo moe wordt van al die gezelligheid er omheen.:) Wel denk ik dat die ontspanning haast een must is voor je. Er gebeurt al zo veel, de afgelopen tijd. Geniet maar lekker van al die leuke dingen.
    En leuk dat je andere familie op bezoek is, begrijp ik. Heerlijk voor je. Dikke kus van Bert en Ivonne. Liefs.

• 03 Maart 2014 - 14:06

Marian Zoet:

Hoi lieverd. We hebben zaterdag al even geskypt en we appen natuurlijk, maar het is ontzettend leuk en fijn om ook je verslag te lezen. Heel veel succes met je studie. Goed dat jullie allemaal voor jullie roemeense les geslaagd zijn en geniet met elkaar. Zeker met al die leuke en gezellige feestjes en activiteiten. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Heeeeeel veeeeeel knuffels van mij.

• 03 Maart 2014 - 14:18

Jolet En Hans:

Wow, zo knap, gewoon geslaagd en Roemeens leren spreken, wij vinden je een kanjer. Volgende keer als Hans die kant op moet kun je wel mee als tolk!!

Heerlijk om je belevenissen te lezen en je zo een beetje te kunnen volgen, blijf schrijven en genieten, dikke kus van ons

• 05 Maart 2014 - 20:16

Tante Iekie:

Haaaai!

Hier ben ik weer, zoals je weet zat ik even ondergedoken in het carnavals
    leven ;) vandaag weer teruggekeerd als nette werkende huismoeder en keurig gewassen en gestreken en boodschapjes gedaan en gezond gegeten:):):)
    Van harte proficiat tamaar. Echt knap joh! Wat heb je dan ineens een ander leven he. Zooo leuk allemaal.
    hier wordt het de komende dagen een beetje lente. Zaaalig.
    Geniet jij ook maar weer lekker verder.

baai baai xxx