April - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Tamara Palm - WaarBenJij.nu April - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Tamara Palm - WaarBenJij.nu

April

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

01 Mei 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Hehe, nounou, poepoe, dat heeft wel weer heel lang geduurd. Time flies when you're having fun!

Nou zijn er voor zover ik nu even bedenk niet zo heel veel spannende dingen gebeurd, maar we zullen schrijvenderwijs (is dat een woord?) wel zien wat ik me kan herinneren. Waarschijnlijk was het school, eten, drinken, stappen, slapen, repeat, haha

In het laatste weekend van maart had een van de meiden een soort van georganiseerd dat we met bijna iedereen naar een bar gingen, waar we nog nooit waren geweest. Dit was super leuk! Een keer gaan stappen met zoveel mensen, de bar was leeg voordat wij kwamen en nadat wij weggingen, haha

Het eerste weekend van april was verjaardagsweekend nummer 2, want er waren twee mensen jarig :) Dit moest uiteraard groots gevierd worden! Super gezellige avonden gehad met iedereen!

Het weekend daarna gingen we met Gia-Danh, Clement en Nora met de trein naar Oradea, om Lucia op te zoeken en daar ontmoetten we ook Kuba, vanuit Timisoara! Super gezellig weekend gehad met zn allen :) Leuk om elkaar weer te zien en Lucia heeft een super mooie flat, dus lekker comfortabel geslapen in goeie bedden, haha. Zaterdag Oradea bezocht als echte toeristen met onze eigen gids en 's avonds natuurlijk stappen. Op zondag lekker lui en nog naar de 'Gradina Zoologica' een soort van kleine versie van een dierentuin.

Het volgende weekend was het begin van de paasvakantie! Bijna iedereen verliet Cluj. In Cluj zijn de meeste inwoners, student en aangezien Roemenie heel erg religieus is en dus Pasen onwijs belangrijk, was Cluj heeeeleeemaaal leeg! Alle Roemeense studenten gingen naar huis, veel Erasmus studenten ook en anderen gingen op rondreis door Oost-Europa of Roemenie. Met een paar anderen bleef ik deze week in Cluj, waar het zo stil was, alle winkels, restaurants en alles was dicht! Dat is echt gek, want in Nederland, vooral in steden, zoals Almere, is er altijd wel iets open, zoniet alles! Maar ook wel even lekker rustig. Ik was natuurlijk/helaas weer verkouden en kon dus lekker even mijn rust pakken. Gelukkig was het heerlijk weer, dus kon ik bijna elke dag lekker naar buiten! Maandag wilde ik eigenlijk hardlopen, maar ben maar gaan wandelen, de route die ik normaal ren :) Heerlijk weer, dus super fijn! Dinsdag met een Duitser de berg op gefietst, phoe, dat was best wel heel erg zwaar. En oneerlijk, want mijn fiets had geen versnellingen, haha. Maar het was het meer dan waard, super mooi uitzicht over Cluj! En ja, toen natuurlijk weer naar beneden, dat was ook nog wat. Want schijtluis als ik ben, ging ik natuurlijk als een slakje de steile weggetjes af :) En hij zoefde vrolijk zigzaggend langs, haha super grappig. Ik lag dubbel op mn fiets om mijn eigen snelheid (of eigenlijk langzaamheid)! Eenmaal thuis een heerlijk warm bad genomen, phoee wat was ik moe... Maar blij dat ik het heb gedaan :D Woensdagochtend gingen we squashen.... Eerst dacht ik, ja hoor, ik kan echt niet meer lopen door het fietsen, maar ging eigenlijk wel prima. En ik was maar een heel klein beetje heel slecht in squash, haha Maar het was super leuk! Donderdag werd een beetje een lui-dagje en het weer nodigde ook niet echt uit om naar buiten te gaan, beetje regenachtig. Toen vrijdag weer een uurtje gesquashed, deze keer ook met Nora erbij :)

En toen was het alweer weekend, iedereen kwam langzaamaan weer terug van de verschillende reisjes en tripjes, dus vol verhalen en foto's! Helaas werd ik maandag totaal niet lekker wakker en heb ik lekker de hele dag in mn bed geslapen... Dinsdag voelde ik me gelukkig al wat beter, maar nog steeds niet helemaal goed, dus ik vond het niet erg, dat mijn les niet doorging, kon ik lekker uitslapen! Woensdag voelde ik mij gelukkig weer goed en heb ik lekker de was gedaan en boodschappen, dus kan ik er weer lekker tegenaan! Vandaag een to do lijst gemaakt en daar ben ik lekker vol goede moed aan begonnen, onder andere door dit verslag te schrijven! Dus ik kan zo lekker doorstrepen :)

Gisteravond zijn er weer heel veel studenten vertrokken, deze keer naar Constanta, "Escape to Vama Veche" om lekker te feesten en te beesten aan zee! Super leuk!

"hey, maar waarom ben jij daar dan niet?!" "eeehmm.. omdat, blablablabla, volgende vraag???"

Nouu, op naar mijn volgende 'to-do-taak' en ik zeg, adios amigos! ...ik bedoel La Revedere!

Much Love <3

Ohh en ik kom over 3 weken naar Nederland voor een paar dagen!! Whiee :)

  • 01 Mei 2014 - 22:28

    Jennifer:

    Jaaaaa leuk dat je bijna voor even thuis komt:D
    Hoop dat je to do lijstje lekker gaat en je goed kan leren!
    Wat jammer dat je vaak ziekig bent, komt denk ik door die veeeeel te veel feestjes hoor:p
    En volgens mij wordt het weer eens tijd voor een kaartje toch?! Al een hele poos niks meer naar je verzonden... Ga ik gelijk doen morgen:)
    Kusjes en knuffels

  • 01 Mei 2014 - 23:12

    Tante Iekie:

    Hoi hoi,

    Wat boffen we dat schrijven het eerste op je to do lijstje stond :-) :-)
    Leuk verhaal weer meid en wat super gaaf dat je even naar het hollandse kunt reizen.
    Laat je maar even lekker door mamskie en sissie verwennen.

    Dikke xxx uit la belgique

  • 02 Mei 2014 - 10:54

    Dave Palm:

    Hoi Tamara, je hebt het weer voor elkaar hoor . . . weer een leuk en gezellig verslag. Veel plezier succes met de studie en tot skype's. DIkke Knuffel PapaXxxxoooO

  • 02 Mei 2014 - 13:36

    Marian:

    Ik ben echt aan het aftellen dat je thuis komt voor een aantal dagen. Kan ik je weer knuffelen.
    Leuk verslag heb je weer gemaakt. Gelukkig ben je weer opgeknapt en kan je weer je to-do lijstje afwerken. Succes ermee. En een dikke knuffel van mij. mams

  • 03 Mei 2014 - 19:48

    Ivonne:

    Feest beest. Dat is zo'n beetje keyword als ik aan jou denk in Verweggistan. Van Aldo herinner ik me ook voornamelijk deze verhalen. Mijn wenkbrauwen hebben een tijd hoog gestaan

  • 03 Mei 2014 - 19:57

    Ivonne:

    Hij heeft niet de rest gepakt. Hier is het.
    Van Aldo hoorde ik ook zulk soort verhalen. En nú begrijp ik dat je alleen kunt studeren juist dankzij die feesten en andere leuke dingen. Dus giddyepgo Tammy.
    Als je thuis komt ga ik je zien hoor!!! Sms me plies welke dagen je thuis bent b
    Dag lieverddddd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 26 Maart 2024
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 6567

Voorgaande reizen:

26 Maart 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

18 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Studeren in Cluj-Napoca

Landen bezocht: