Week 2 alweer! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Tamara Palm - WaarBenJij.nu Week 2 alweer! - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Tamara Palm - WaarBenJij.nu

Week 2 alweer!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

02 Februari 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Wohooo, deze week ging echt super snel... Dus waar was ik gebleven

Maandag 27 Januari

Weer een nieuwe week met de EILC cursus (roemeense cursus) dus lekker weer om half 8 op en van 9 tot 13 (poging doen tot) Roemeens spreken :) En om deze week goed te beginnen gingen we 's middags van 14 tot 16 zelfs nog even door! Flink lange dag dus... Maar wel nog steeds heel erg leuk. En het is steeds gezelliger met de groep en de docent is ook leuk :)

Dinsdag 28 Januari

Weer een ochtendje EILC en in de middag hadden we een workshop traditionele roemeense maskers maken! Erg leuk en wat voor mij wel goed van pas kwam, was dat het de bedoeling is dat deze maskers eng zijn. Dus ik hoefde niet mijn best te doen, hahaha Deze maskers horen bij een traditionele gebeurtenis tussen kerst en oud en nieuw. Ze worden gedragen door mannen en deze jonge mannen dansen dan door de straten en bij meisjes voor de deur, om hun harten te winnen. Ik weet niet meer helemaal precies het verhaal, maar volgens mij was het ongeveer zo. En ik kan het helaas niet vinden op internet.. :P 's Avonds was er een mini feestje op mijn kamer met deze groep van de EILC cursus en het was heel gezellig :) En iedereen was braaf om 12 uur weg, haha dus ik kon lekker op tijd slapen :p

Woensdag 29 Januari

Ochtend nummer drie met EILC, maar deze keer een uurtje eerder klaar, namelijk om 12 uur. Want de docent had een examen, dus hij kon niet langer blijven. Naar huis gegaan om te lunchen en in de middag hadden we een korte uitleg op een van de faculteiten (european studies) over vanalles en nog wat :) Mijn faculteit is business and economics, maar je mag ook vakken volgen op andere faculteiten en ik zag wel interessante vakken tussen de lijst staan, dus ik denk dat ik daar even over na ga denken :) Daarna gingen we naar het universiteits museum en daar kregen we een rondleiding.

Donderdag 30 Januari

Natuurlijk weer lekker vroeg op om de EILC cursus te volgen en 's middags lekker vrij, want de activiteit van die middag was verschoven naar vrijdag. Even geluncht en geslapen en rond half 4 gingen we met een aantal het centrum in. We wilden eigenlijk gewoon een rondje lopen en kwamen later opeens boven op een heuvel (ik vind het een berg, maar volgens de docent denk ik dat alleen omdat nederland plat is, haha) Er lag super veel sneeuw en had super koude voeten toen we thuis kwamen, maar het was zo'n mooi uitzicht over de hele stad! Super mooi :) En 's avonds gingen we naar een bar en daarna naar "the shelter" een soort club achtig iets, met live rock band en dat was super gezellig en coole muziek :)

Vrijdag 31 Januari

De laatste dag van de week voor de EILC cursus en vandaag ook weer lekker tot 12 uur (daarom hadden we maandagmiddag nog twee uur ingehaald) Thuis even lunchen en geslapen, want als je study abroad doet, heb je daar 's nachts geen tijd voor, haha Daarna in de middag ginen we naar het transilvania museum, over de geschiedenis van transilvania en daar kregen we ook een rondleiding en er waren ook allemaal kostuums, van de kleding die de mensen vroeger droegen. Heel mooie jurken en dingen zaten ertussen :) In de avond gingen we naar de bioscoop, 12 years a slave. Wauw wat een indrukwekkende film zeg!! Ik weet natuurlijk de geschiedenis, maar om dan zo'n film te zien, waarin je gewoon te zien krijgt hoe mensen met andere mensen omgingen is echt heel indrukwekkend! Daarna was het tijd voor bier, want de mood was een beetje gedaald, na zo'n serieuze film, hihi

Zaterdag 1 Februari

Zaterdag ook het wekkertje, maar gelukkig pas om 9 uur. Ik had hem alleen pas voor maandagochtend gezet, maar ik werd gelukkig om kwart voor 9 wakker! Dus ik was gewoon op tijd (A) We gingen namelijk naar de Turda salt mine. Heel diep onder de grond en zooo enorm groot, heel cool :) En gek om te bedenken dat alles op je heen gewoon puur zout is... Ook een rondleiding gekregen en binnenin die mijn kan je gewoon mini golfen, poolen, tafeltennisen en een rondje om een eiland maken met een bootje. En dat laatste hebben we natuurlijk gedaan :) Super leuk! Bij thuiskomst geluncht en een film gekeken, Alter egos. Best wel grappige film. En daarna weer in slaap gevallen en 's avonds gingen we bij nora gezellig doen en daarna uit met iedereen! Het was echt super gezellig! :)

Zondag 2 Februari

Vandaag heel erg lekker lang uitgeslapen en nog niet echt veel gedaan. Behalve dus nu dit verslag :)

Ik mocht dit reisverslag schrijven op de computer van Nora, omdat mijn computer het niet meer doet. Ik hoop dat hij gemaakt kan worden, maar ik weet nog niet wat er precies stuk is. Maar ik hou iedereen natuurlijk op een of andere manier op de hoogte!

Heeel veel lieve groetjes!

La revedere!! Love youuuuu <3

  • 02 Februari 2014 - 16:03

    Ada Smit:

    Hoi Tamara, het lijkt er weer op dat je een superleuke week achter de rug hebt.
    Ga zo door meis, toi toi toi :)

  • 02 Februari 2014 - 16:05

    Yvonne:

    Doe je goed Tamara , die verslagen schrijven.. ze zijn kort en leuk om te lezen!
    Ik zou alleen dat enge masker van je wel is willen zien , fotootje misschien (volgende week?)
    volgens mij moet je veel lol hebben gehad met maken!
    Groetjes

  • 02 Februari 2014 - 16:27

    Marian Zoet:

    Hoi Tamara, wat een leuke week heb je achter de rug. Jullie doen leuke en gezellige dingen zo naast het roemeens leren. Je zal wel met een hele hoge berg foto's terugkomen over 5 maanden. Hebben we een week nodig om ze allemaal te bekijken hahaha. Net toen ik dit aan het lezen was, belde oma op. Dus ik heb het hele verslag aan haar voorgelezen. Dat vond ze erg leuk. En ze vind dat je het allemaal leuk opgeschrijft. Ik hoop dat je computer gemaakt kan worden.
    Heel veel liefs van mij.

  • 02 Februari 2014 - 16:29

    Je Va:

    Hoi Tamara, wat schrijf jij toch leuk zeg, dat is echt gezellig om te lezen. En heel fijn dat je het er zo goed hebt met elkaar. Hier is het vandaag mooi weer en zonet heb ik een beuk verplaatst zodat hij een mooier plekje heeft en ook mn lampepoetsplatnstruik heb ik van de week in degrond gezet. Balen van je laptop, ik hoop dat-ie snel gemaakt kan worden voor je, lief dat je intussen zo nu en dan even op Nora's computer mag. Suc7 met alweer je laatste week Roemeense Cursus. Geniet maar lekker Tamara, Dikke Knuffel PapaXxxooO

  • 02 Februari 2014 - 17:45

    Jennifer:

    Wat leueueueueueueueueueuk! Ik wil ook in dat bootje:D
    Het klinkt heel leerzaam en gezellig:)
    Dikke zoen xxxx

  • 02 Februari 2014 - 20:58

    Rianne:

    Hey tamara!

    Wauw super volle, drukke, leerzame en gezellige week is het geweest als ik het zo lees! Ben jr zo goed in alles onthouden, of schrijf je notities op in het boekje en dan tik je je verslag?
    Aan het einde van de vijf maanden printen we elk weekverslag van je uit en dan kan je dat zo (naast je foto's leggen en) teruglezen :)

    Ik hoop dat je computer gemaakt kan worden!

    Kus, rianne

  • 02 Februari 2014 - 21:27

    Tante Iekie:

    Haai !!

    Zit ikik gisteravond een heel verhaal naar je te schrijven, hoor ik net vsn mama dat je labtop kapot is :-(
    Maar gelukkig andere mogelijkheden !
    Zooo leuk voor je om dit mee te maken, was ik maar wat jonger! Geniet maar lekker en we blijven je volgen.

    Liefs uit belgium

  • 08 Februari 2014 - 21:30

    Oma:

    lieve Tamara
    Monic heeft mij uitgelegd hoe ik met jou kan praten
    Wat is dat leuk.
    Ben je al een beetje gewend?
    Ik blijf graag op de hoogte hoor.
    Vanmiddag naar een film geweest met Monic,
    En dat doet me goed,wraps weer een beetje erg nerveus.
    Ook lekker gegeten
    Laat maar wat van je horen
    Veel liefs Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 26 Maart 2024
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 6584

Voorgaande reizen:

26 Maart 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

18 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Studeren in Cluj-Napoca

Landen bezocht: