Vakantieweekje, begin semester, verjaardagweekend - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Tamara Palm - WaarBenJij.nu Vakantieweekje, begin semester, verjaardagweekend - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Tamara Palm - WaarBenJij.nu

Vakantieweekje, begin semester, verjaardagweekend

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 Maart 2014 | Roemenië, Cluj-Napoca

Nou dan is het nu toch wel weer tijd voor een nieuw reisverslag. Echt al weer veeeel te lang geleden!! En daarover zijn jullie het vast met me eens, haha.

Vakantieweekje.
Deze week vertrokken de meeste studenten van het vorige semester weer naar huis, waren een aantal van mijn mede-studenten van de Roemeense cursus aan het rondreizen en de nieuwe studenten voor het komende semester zouden het volgende weekend aankomen. Oftewel, doodse stilte in de dormitory! Aan een kant echt heel saai en alleen-nig, maar aan de andere kant was het heerlijk! Ik was in de afgelopen 4 weken bijna geen moment alleen en deze week kon ik heerlijk tot mezelf komen. En ik was ziek, dat was dan wat minder... Maar wel fijner even alleen zielig zijn in bed voor een weekje, haha. Tijdens deze week dus niet heel veel gedaan. In het weekend kwamen de meeste nieuwe studenten en degene die aan het rondreizen waren, kwamen ook terug :) Dus zondagavond was er een (klein) soort van welkom (terug) feestje!

De eerste week van het nieuwe semester bestond natuurlijk uit allerlei activiteiten, vooral 's avonds, oftewel introduction days! Eigenlijk ook tijd om de eerste echte lessen te gaan volgen, maar daar hield niet iedereen zich even sterk aan. Als je je vakkenpakket al had kunnen samenstellen, want dit ging nogal moeizaam in sommige gevallen, waaronder die van mij. Dus de eerste week heb ik ongeveer 2 lessen gevolgd, als ik het mij goed herinner. En dan elke avond feest! Super gezellig en leuk om weer al die nieuwe mensen te ontmoeten! Maar misschien niet zo'n goed idee om elke avond mee te gaan, als je die week ervoor ziek was... hihi

In de tweede week druk bezig gegaan met het samenstellen van mij rooster en learning agreement, zodat ik aan het eind van het semester met genoeg studiepunten thuis kom! En natuurlijk toch maar even mijn rust proberen te pakken, zodat ik weer helemaal beter word.

In de derde week toch maar proberen zo veel mogelijk vakken bij te wonen, om te kijken hoe ze zijn en of ik ze wil toevoegen aan mijn persoonlijke rooster. Dit is voor mij wel even wennen, want in Nederland is mijn vakkenpakket tot nu toe altijd van te voren voor mij bepaald. Dus dit bracht lekker de nodige stress met zich mee. Maar ach tegenover al dat gerelax en gefeest moet ook een beetje stress staan, anders ben je niet in balans, haha.

In de vierde week eindelijk mijn learning agreement en rooster op orde en van plan om nu toch echt volop aan de slag te gaan, helaas was mijn luiheid iets te sterk, hihi

En ik had wat afleiding deze week, omdat mijn lieve papa en tante langskwamen voor een aantal dagen! En het was zo heerlijk weer!! We hebben het ernorm naar onze zin gehad :) Woensdag avond (lees: nacht) kwamen ze aan in Cluj. We hebben wat gegeten en zijn toen gaan slapen. De volgende dag had ik namelijk om 8 uur les! Na de les even een dutje gedaan en op naar de volgende les. Deze was lekker wat eerder afgelopen dan gepland, dus het wat lekker vroeg (nou ja, ipv 14 uur, 13 uur) lunchtijd! Heerlijk gegeten bij de Italiaan en lekker bijgekletst. Toen lekker rondgelopen door Cluj, als echte toeristen, genietend van het heerlijke zonnetje! Uiteindelijk beland op een terrasje in de zon met een lekker drankje :) Even mn kamer laten zien en eind van de middag gezellig met Nora naar polus center. Beetje shoppen en daarna een lekkere salade als dinner :) 's Avonds gezellig stappen met mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes om mijn verjaardag alvast een beetje te vieren!

Joehoehoeeeeeee !!! En toen was het mijn verjaardag!! Al in de ochtend super veel leuke berichtjes ontvangen en begin van de middag op naar mijn Roemeense les. Na de les gezellig met papa en tante heerlijk in het zonnetje geluncht om daarna met een lekkere fles wijn bij Belvedere mijn verjaardag te vieren! En als verrassing hadden ze een hele berg lieve verjaardagskaarten meegenomen uit Nederland!! Super leuk en lief :) Nog bedankt iedereen! xxx

's Avonds heerlijk gegeten in een echt traditioneel Roemeens restaurant, wat super lekker en gezellig was! En daarna was het groot feest in de dormitory :) We vierden namelijk met iedereen de verjaardagen van Barbara, Gia-Danh en mij in mijn kamer! Super druk en super gezellig en super leuk!! En met heerlijke taart van Nora ^^

De volgende dag natuurlijk lekker lang uitgeslapen en aan het eind van de middag super lekker relaxt en gezellig met iedereen wezen voetballen in het park! :) 's Avonds natuurlijk weer lekker uit eten met papa en tante en 's avonds weer gezellig chillen met een fles wijn, andere drankjes en tafelvoetbal. Gelukkig won ik tenminste een paar keer en was ik niet de slechtste speler, hihi

En dan was het alweer zondag, natuurlijk weer lekker geluncht met familia mea en eind van de middag helaas afscheid moeten nemen, omdat ze weer terug gingen naar Nederland. Ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad deze dagen met mijn lieve familie <3

Much love! La revedere!

  • 26 Maart 2014 - 23:48

    Dave:

    Hoi Tamara,
    Heerlijk om het zo weer even mee te beleven. Het waren inderdaad heerlijke dagen. En ik vind het geruststellend om je vrienden en vriendinnen te hebben ontmoet en te hebben gesproken. Je hebt het goed daar, geniet er verder maar lekker van.
    Dikke Knuffel PapaXxxxxxxoooo

  • 27 Maart 2014 - 08:52

    Jennifer:

    Dat klinkt mij allemaal iets te leuk en gezellig....
    Als je maar weer terug komt:p
    Hier is het nu gelukkig ook mooi weer én ik heb lekker een extra vrije dag!
    Liefs en kusjes

  • 27 Maart 2014 - 10:05

    Ivonne:

    Lieverd, het klinkt ontzettend gezellig. Denk dat er weinig tijd is voor heimwee:).
    Fijn dat je zo lekker gaat. We appen nog. Echt.

  • 27 Maart 2014 - 10:29

    Jolet En Hans:

    We hebben kunnen mee genieten van het leuke bezoek van papa en Queenie dankzij de geweldige foto's. Wat hadden jullie een lekker weer!!!
    Als je weer terug bent wil ik graag een keertje met je praten over hoe het is om in het buitenland te studeren enzo want onze Maartje gaat in augustus waarschijnlijk een jaar in Amerika studeren......dus alle verhalen zijn welkom!!
    Lieverd, tot gauw, xxx

  • 27 Maart 2014 - 12:29

    Marian:

    Ja, dat was wel weer lang geleden dat je een verslag had geschreven. Leuk om te lezen weer. Had je natuurlijk allang gesproken via skype, maar dit is echt ontzettend leuk om te lezen.
    Nou geniet er maar weer verder van en heel veel succes met je studie. Hoop dat de lente ook bij jullie komt en blijft. Ik ga dit weekend lekker van buiten genieten. Dikke kus van mama

  • 27 Maart 2014 - 15:01

    J.A.Smit:

    Hallo Tamara,
    Een leuk geschreven reis/studieverslag.
    Geniet van alles wat je tegen komt.
    Een knuffeltje van Opa Smit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 26 Maart 2024
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 6585

Voorgaande reizen:

26 Maart 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

18 Januari 2014 - 29 Juni 2014

Studeren in Cluj-Napoca

Landen bezocht: